Fizjoterapia w sporcie

Największym problemem sportowca zarówno zawodowego jak i amatora są powtarzalne schematy ruchowe wynikające z danej dyscypliny. Organizm na powtarzające się duże przeciążenia reaguje zmianami w tkankach. Gdy sportowiec nie dba o odpowiednią regenerację, jego wydolność i wyniki sportowe zaczną się pogarszać a w późniejszym czasie może pojawić się ból.

Skuteczna terapia pozwoli nie tylko uniknąć problemów bólowych ale również poprawić skuteczności działania tkanek, wzrost siły i wytrzymałości. Jak to sie dzieje?

Każdy nasz ruch zarówno w sporcie jak i życiu codziennym to kombinacja ruchów prostych. Zgięcia i wyprostu, ruchów bocznych, rotacji, oraz stabilizacji tułowia. Centralny układ nerwowy zależny jest od informacji płynącej z różnych partii naszego ciała. Aby ruch był najefektywniejszy(największa możliwa liczba aktywowanych włókien mięśniowych) informacja płynąca z obwodu musi być jak najbardziej precyzyjna. Nasz mózg koduję kierunek i siłę mięśniową ale nie pojedyncze mięśnie. Zmiany powstałe w tkance łącznej, wynikające np. z dużego obciążenia treningowego powodują przesyłanie zaburzonej informacji do mózgu. W takiej sytuacji centralny układ nerwowy nie jest w stanie aktywować wszystkich możliwych włókien mięśniowych, skutkiem czego jest obniżenie siły i wytrzymałości. Dodatkowo brak aktywacji poszczególnych włókien mięśniowych powodować będzie przeciążanie tych które działają prawidłowo. W konsekwencji może to doprowadzić do zmiany wzorca ruchowego na mniej efektywny, sztywności, ograniczeń ruchowych i pojawienia się w późniejszym czasie bólu. Dzięki najnowszym metodą pracy, pomożemy Ci szybko się regenerować przez usuwanie niepożądanych zmian w tkankach przez co twoje treningi będą efektywniejsze, a wyniki sportowe zdecydowanie lepsze.